Artikler

Breaking Point

Bureaubiz - januar 2021

Læs klummen fra Bureaubiz af Poul Mikkelsen, hvor han skriver, at vi er nået til et punkt, hvor kommunikation nærmer sig det næste store paradigmeskift…

Read More
Laust Pedersson
”Hvornår har du sidst set en god kampagne?”

Bureaubiz - april 2020

Jeg er stødt på spørgsmålet en del gange i den senere tid.
Min gamle partner Preben Erik Nielsen bragte spørgsmålet op her for nogen tid siden, da vi holdt en lille re-union frokost sammen i Nielsen, Mikkelsen & Duus. Vi tre har jo tilsammen et rimeligt overblik over de forandringer, der måske kan være en del af forklaringen. Mere omkring det sener …

Read More
Laust Pedersson
At vide sig sikker

Bureaubiz omkring årsskiftet 2019/2020

Hvor mange virksomheder tør i virkeligheden udfordre markedet og sig selv når det kommer til stykket Professionelle strategisk orienterede virksomheder, agerer ikke uden at vide hvad adfærden vil medføre. Derfor investerer de også i al den viden og indsigt de kan skaffe sig, før de skrider til handling. Fornuftigt nok, hvis man magter at forstå og bruge det man får at vide.

Read More
Laust Pederssonrevue
Selvindsigt er vejen frem. Også for B&O

Bureaubiz den 10. oktober 2019


At kunne se sig selv er udgangspunktet for en rigtig strategi. Den helt store fejl er, at fastholde B&O i en rolle som luksus livsstils produkt. Vel at mærke hvad angår den dyre del af sortimentet, der fremstår lettere ’altmodisch’, set med 2020 øjne. Det er blevet sådan i dag, at de klassiske, meget dyre B&O produkter, masterbrandet, næsten er blevet symbolet på reaktivitet og dybt konservative livsholdninger.

Read More
Laust Pedersson
Hvad er der særligt ved dig?

LinkedIn den 17. august 2019

Med den stigende e-commerce og de interessenter der aktive på platformene, bør man som brand spørge sig selv om man gør det godt nok. Samtidig ser vi en stærk omnichannel udvikling der effektivt udhuler, f.eks. bankernes eksistensberettigelse. Det er tid til at kigge sig i spejlet og pudre næsen, hvis man har planer om at være her om 10 år.

Read More
Laust Pedersson
Brands bliver nedbrudt indefra

Børsen den 15. august 2019

Danske virksomheder mister i stigende grad, bevidstheden om hvem de er. Om hvad der skaber deres værdi. Hvor de skal hen og hvordan de skal komme det. Det er resultatet af et årti med taktisk tænkning, men også en iagttagelse der vil få voldsomme konsekvenser. Vi lever i en tid med stagnerede virksomhedskulturer og adfærdsparadigmer, der næsten kan benævnes som unbranding.

Read More
Laust Pedersson