
Artikler
Det er en udbredt misforståelse at Purpose og sustainability er to sider af samme sag. Desværre går mange virksomheder på den måde glip af at få knyttet deres forretning, drift og konkurrenceevne sammen med deres overordnede strategiske Reason D’etre, hvilket ellers er det største gevinst ved at vælge at definere sit purpose.
Bureaubizz - februar 2021
Product branding er blevet mere populært. Igen, kan man sige, for det er en ret eviggyldig sandhed. Men det er ikke hele sandheden - Læs Poul Mikkelsens seneste klumme fra Bureaubiz.
Bureaubiz - januar 2021
Læs klummen fra Bureaubiz af Poul Mikkelsen, hvor han skriver, at vi er nået til et punkt, hvor kommunikation nærmer sig det næste store paradigmeskift…
Bureaubiz - april 2020
Jeg er stødt på spørgsmålet en del gange i den senere tid.
Min gamle partner Preben Erik Nielsen bragte spørgsmålet op her for nogen tid siden, da vi holdt en lille re-union frokost sammen i Nielsen, Mikkelsen & Duus. Vi tre har jo tilsammen et rimeligt overblik over de forandringer, der måske kan være en del af forklaringen. Mere omkring det sener …
Bureaubiz omkring årsskiftet 2019/2020
Hvor mange virksomheder tør i virkeligheden udfordre markedet og sig selv når det kommer til stykket Professionelle strategisk orienterede virksomheder, agerer ikke uden at vide hvad adfærden vil medføre. Derfor investerer de også i al den viden og indsigt de kan skaffe sig, før de skrider til handling. Fornuftigt nok, hvis man magter at forstå og bruge det man får at vide.
Bureaubiz den 10. oktober 2019
At kunne se sig selv er udgangspunktet for en rigtig strategi. Den helt store fejl er, at fastholde B&O i en rolle som luksus livsstils produkt. Vel at mærke hvad angår den dyre del af sortimentet, der fremstår lettere ’altmodisch’, set med 2020 øjne. Det er blevet sådan i dag, at de klassiske, meget dyre B&O produkter, masterbrandet, næsten er blevet symbolet på reaktivitet og dybt konservative livsholdninger.
LinkedIn den 17. august 2019
Med den stigende e-commerce og de interessenter der aktive på platformene, bør man som brand spørge sig selv om man gør det godt nok. Samtidig ser vi en stærk omnichannel udvikling der effektivt udhuler, f.eks. bankernes eksistensberettigelse. Det er tid til at kigge sig i spejlet og pudre næsen, hvis man har planer om at være her om 10 år.
Børsen den 15. august 2019
Danske virksomheder mister i stigende grad, bevidstheden om hvem de er. Om hvad der skaber deres værdi. Hvor de skal hen og hvordan de skal komme det. Det er resultatet af et årti med taktisk tænkning, men også en iagttagelse der vil få voldsomme konsekvenser. Vi lever i en tid med stagnerede virksomhedskulturer og adfærdsparadigmer, der næsten kan benævnes som unbranding.


KONTAKT
+45 40 40 00 97
poul@revue.dk
ADRESSE
Revue
Silkegade 11, 3. sal
DK-1113 Kbh. K.