sch_logo.png

Mundo Tequila

 

George Clooney, Michael jordan, justin timberlake, kendall jenner og rekom …

REKOM LANCERER MUNDO TEQUILA

For mere end et årti siden blev mikrobryg og craft beer en seriøs spiller i den danske bryggeriindustri. De seneste år er der sket lignende eksplosion i små gindestillerier. I skrivende stund produceres der 386 danske ginner fordelt på 49 ginproducerende destillerier i Danmark. Hvad bliver det næste ..?

Logo og packaging design

Kigger vi lidt ud i den store verden har der de seneste år været en nærmest euforisk buzz omkring tequila og mascal. George Clooney gør det, Michael Jordan gør det, Justin Timberælake gør det, Kendall Jenner gør det – altså producerer og lægger navn til deres eget Tequila brand. Nu melder Rekom sig på banen med deres eget tequila mærke, Mundo Tequila.

Med afsæt i historierne om produktionen af tequila er der tegnet et robust og elegant logo omgivet af aztekernes mytiske pyramider. Hævet over navnetrækket sidder en krone af blå agave blade, der fungerer som emblem og klart formidler hvad Mundo Tequila er.
Mundo Tequila logoet balancerer modernitet og historie i et enkelt og tydeligere formsprog. Logoet er placeret centralt på flasken og omgives af forskellige historier om det ædle håndværk og processen med at destillere Mundo Tequila.

 Mundo Tequila lanceres i første omgang på Rekoms egne cocktailbarer og natklubber rundt omkring i Europa – unleash the spirit.

IDE, STRATEGI & KONCEPT

Eva Harlou // Lars Mejlgaard & Martin Jørgensen

DESIGN & VISUEL IDENTITET

Laust Pedersson, Poul Mikkelsen & Allan Daastrup

TYPOGRAFI

Old Tool Types v. Allan Daastrup



 
 

KONTAKT

+45 40 40 00 97

poul@revue.dk

ADRESSE

Revue

Silkegade 11, 3. sal

DK-1113 Kbh. K.