Hard seltzer RTD kategorien har haft gigantiske væksttal i USA de sidste par år. Alene i 2019, fordobledes salget, så det i dag udgør mere end 5% af det samlede alkohol marked. Man regner med at markedet rammer 9% inden udgangen af 2021. Produkttypen er enkel: Alkohol (4-5%), typisk vodka. Vand med brus og naturlige smagsaromaer. En væsentlig feature ved Hard Seltzer er det lave kalorieindhold. Typisk under 100 kalorier.
Shaker har store ambitioner i Danmark for at få en anseelig bid af markedet. Og det tænker vi at få, ved ikke at gøre som alle andre.
Shaker Hard Seltzer er en flab. Den går ikke stille med dørene, men siger ligeud hvad mange af os går og tænker. Eller snarere hvad mange unge går og tænker og meget ofte også siger. Ligesom Shaker er unge mennesker mere tydelige og mindre korrekte i deres udmeldingerne.
Det nye skud på Shaker stammen, Shaker Hard Seltzer er bestemt ingen undtagelse. Og så skiller Shaker Hard Seltzer sig ud fra skoven af alkoholbaserede sodas, ved at være utrolig frisk og helt klart ikke særlig sød. Og det er noget, særligt drengene sætter pris på.
Shaker Hard seltzer kommer i en 27,5cl flaske med 4% vodka, kun 83 kalorier,
5,5 gram sukker – og er glutenfri. De to smagsvarianter: Mango & Passionsfrugt og Lemon & Lime, er matchet for at optimere netop den friske tørstslukker-effekt.
Ny shaker hard seltzer
- ik’ særlig sød ..!
I skrivende stund kæmper mere end 65 mærker om forbrugernes opmærksomhed. I runde tal er halvdelen af mærkerne nye brands og den anden halvdel er lanceringer i eksisterende mærker.
Vi har for Shaker brandet udviklet og designet deres bud på en Hard Seltzer. En let, enkelt og transparent base med ekspressive strejf af farve og smag. Et design der ser ud som det smager.
Inspirationen til designet er hentet i selve produktet. Vand med bobler, alkohol og naturlig aroma. Det er de små strejf af naturlige smage, der på produktet fungerer som visuelt blikfang og smags navigation i form af sprøjt og strejf af farve
Kampagnen må, i lighed med Shaker brandets øvrige kommunikation, ikke være for korrekt, for pæn, for poleret og da slet ikke være sød.
Første film i serien “Ik’ Særlig Sød” er netop sluppet løs i den digitale verden og mange flere følger …
IDE, STRATEGI & KONCEPT
Poul Mikkelsen, Ian Frost, Laust Pedersson & Bo Fledelius [@Royal Unibrew]
Kreativ udvikling
Peter Dubienko, Kristian Funder, Laust Pedersson & Poul Mikkelsen
Illustration // MotioN & LYD
Kristian Funder // IdeArt
Rentegning & Layout
Ian Frost
KONTAKT
+45 40 40 00 97
poul@revue.dk
ADRESSE
Revue
Silkegade 11, 3. sal
DK-1113 Kbh. K.