sch_logo.png

VW

pole_walter.png
 

Det er en af de morgener, hvor himmel og jord står i ét, og Andreas skal være i skole klokken otte, og det er dyredag i Karens børnehave, og katten vil ikke komme ind fra haven, og du skal lige omkring supermarkedet, og hjem med varerne og være på arbejde et kvarter før mødet starter for at få de sidste ting på plads, og nu er det frokostpause, og du kan lige nå ud til skolen med Andreas’ gummistøvler, og de breve skal faxes inden kl. 15, og Karen og katten skal

hentes i børnehaven, og Andreas’ fodboldtøj skal ud af tumbleren, og hele midtbanen skal afhentes i klubben og køres ud til opgøret mod arvefjenden, og nu regner det igen, og du kan ikke

gå ud til middag med det hår, og din mor ringer og spørger, hvornår I kommer med børnene, og din bedre halvdel siger, du ser dejlig ud, men han har ikke nået blomsterne til værtinden, og I skal først være der kl. 8, og der er motorvej næsten hele vejen, og du tænker på, at du sikkert skal have ham Eriksen til bords, og han er helt vild med biler, og du interesserer dig egentlig ikke for biler …. Eller gør du?

 
 

Et halvt århundrede og et hav af priser

VW - et historisk skoleeksempel på gode kampagner

En af de discipliner indenfor kommunikation, der har haft det svært i de senere år, er at skive ‘nært’. En tekst man kan mærke. En kommunikation der går lige til sagen. Ligesom den gode samtale, hvor der ikke bliver talt udenom. Her er et af utallige eksempler.

Efter digitale medier har overtaget kommunikationsbilledet, har vi fået mulighed for at komme i dialog med vores kunder. Det burde jo bringe os tættere og netop give mulighed for at kommunikere nært. Men det er som om at det har haft det modsatte resultat. Eller også er der bare ikke nogen der kan skrive længere. Illustrationen er af Claus Walter. Helt overset kunstner.

Næsten 25-års kreativt arbejde sammen med makkerparret Walter & Mikkelsen.

Opgaverne er udført i DDB årene.

dasbuck.png
VW_buch.jpg

STRATEGI

Bill Bernbach

Kreativt & TEKST:

Poul Mikkelsen & Poul Mikkelsen

mikkelsen_walter.jpg


revue_logo_hor_2.png
 
 

KONTAKT

+45 40 40 00 97

poul@revue.dk

ADRESSE

Revue

Silkegade 11, 3. sal

DK-1113 Kbh. K.