Det manglede da bare … mand
lottrup - endelig en øl der samler drengene
Lottrup blev første craft beer fra Royal Unibrew. Brygget til DanskSupermarkedet.
Ideen bag Lottrup og senere Schiøtz, var at genfortælle Royal Unibrews historie, der kan føres helt tilbage til midten af 1800 tallet. Strategien rummer stort potentiale, idet bryggeriet er blevet til igennem 35 fusioneringer af mindre lokale og regionale bryggerier.
Selve produktbrandets identitet er inspireret af den person der etablerede bryggeriet. I dette tilfælde Ceres. Malthe Conrad Lottrup etablerede Ceres i 1856. Han var ikke brygger, men en af tidens karakteristiske ’Citizens’. En førende borger, der påtog sig at udvikle og berige det samfund han levede af. Et omsorgsgen, der desværre er gået tabt med tiden.
’Citizen’ begrebet havde sin storhedstid i det ultra liberale nye land mod West. Derfor valgte vi at øltyperne skulle have samme ophav. Det manglede da bare.
Lottrup Garage Series
Vi havde forestillet os at en lang række koncepter hvor vi etablere craft beer brands baseret på stifterens DNA. Derfor tilegnede vi til dels koncepterne særlige segmenter. Lottrup tilegnede vi til ’genfødslen’ af den rigtige mand. Det gik fint i tråd med det maskuline omsorgsgen der karakteriserede Lottrup. Øltyperne valgte vi skulle være amerikanske. Og det blev designet også inspireret af.
Lottrup Espresso Stout
Danskerne er vilde med Belgisk øl. Vi besluttede at brygge to versioner. En dubbel og en blonde. Men med amerikansk inspiration. Mindre malt, mere humle.
IDE, STRATEGI & KONCEPT
Poul Mikkelsen
DESIGN & VISUEL IDENTITET
Laust Pedersson [@montdor] & Poul Mikkelsen
TYPOGRAFI
Old Tool Types v. Allan Daastrup
TEKSTER
Poul Mikkelsen
KONTAKT
+45 40 40 00 97
poul@revue.dk
ADRESSE
Revue
Silkegade 11, 3. sal
DK-1113 Kbh. K.