sch_logo.png

Jacobsen

jacobsen_jacket.jpg
 

FYRTÅRNET I DANSK SPECIALØL MODerniseres

RELANCERING AF JACOBSEN

Efter den lancering vi (Poul/Simon/Claus) lavede i DDB regi i 2006 af Jacobsen er der sket en kæmpe udvikling i markedet for specialøl. Antallet af aktører og bryg på hylderne er eksplosivt vokset og både bryg, brand og design spiller en større og større rolle. Design indenfor “craft-beer” har siden introduktionen i 2006 af Jacobsen, udviklet sig stærkt ekspressivt, så man følte at Jacobsen trængte til at tilkæmpe sig større synlighed i detail.

Relanceringen begyndte i 2017 med en erkendelse af at Jacobsen var blevet overhalet indenom af de mange, nye øl fra danske og udenlandske bryggerier. Den nye konkurrence havde givet Jacobsen et støvet og tungt image. Der var brug for at se og tænke brandet på ny.

jacobsen_logo.png
jacobsen_logo_colors.png
jacobsen_marks.png

NYT LOGO, NYE SKRIFTER og opdateret ikonografi

Med afsæt i det oprindelige Jacobsen logo og historien omkring Carlsberg er der tegnet et nyt og mere robust og selvsikkert logo. Den nye logo balancerer modernitet og historie i et mere enkelt og tydeligere formsprog. Det opdaterede Jacobsen logo er således tegnet i et moderne snit med respekt for den historiske arv, så grundstemningen fra det oprindelige logo er bevaret.

Sammen med det nye logo er der tegnet seks skrifter med udgangspunkt i grundformen i det nye Jacobsen navnetræk. Designmæssigt er skrifterne solide, selvsikre og funktionelle og kombinere robusthed med finesse. Æstetisk læner typografierne sig op ad det grafiske sprog, som arkitekt, designer og grafikeren Thorvald Bindesbøll med det ikoniske Carlsberg logo var ophavsmand til. Ligesom der er tydelige referencer til det skriftsprog der omgiver ølbrygning generelt.

jacobsen_signature.png
Revue_Jacobsen_Test_219.jpg
Revue_Jacobsen_Test_221.jpg
jacobsen_brandbook.png
jacobsen_brandbook_spread.png
jacobsen_light_sign.jpg
jacobsen_yakima_close.png
jacobsen_patterns.png
jacobsen_tap_handle.jpg

IDE, STRATEGI & KONCEPT

Laust Pedersson [@montdor] & Paul Hertz // Frederic Viking

DESIGN & VISUEL IDENTITET

Laust Pedersson [@montdor] & Louise Lahn

TYPOGRAFI // ILLUSTRATION

Old Tool Types v. Allan Daastrup // Marcos Navarro

TEKSTER

Paul Hertz

jacobsen_range.png


REVU_HOR_STOR.png
 
 

KONTAKT

+45 40 40 00 97

poul@revue.dk

ADRESSE

Revue

Silkegade 11, 3. sal

DK-1113 Kbh. K.