en bæredygtig ide, helt nede på jorden
GROUNDED
Identitet for danske Grounded Cups.
Grounded er stedet hvor innovation møder bæredygtighed i en kop. En biologisk nedbrydelig rundrejse fra kaffegrums til jorden. Rejsen starter med en kop kaffe og ender i en urtepotte, hvor koppen langsomt nedbrydes og gøder jorden for at bringe nyt liv. Skål for en grønnere fremtid.
Så hvorfor Grounded? Fordi det er nede på jorden. Dette gælder kulturen, folket og produktet. Faktist så nede på jorden, at forretningen byggede på affald og en del knowhow.
Hos Grounded tror de på at redefinere den måde, vi tænker om affald på. De har brygget noget ekstraordinært ved at forvandle kaffegrums til din foretrukne kaffekop. Men det er ikke alt – kopper er også lavet af bioplast, hvilket gør dem til et dobbelt skud af øko-venlighed.
perfect waste
Logoet er tegnet med afsæt i ideen om at bruge det negative rum i G’et sammen med en pil fra det velkendte genbrugsikon. Således forankres navnet i den bæredygtige historie og bogstavet G får sammen med genbrugspilen en tydelig visuel fortælling.
“What A Perfect Waste” handler mindre om spild og mere om at se potentiale. Tag med på det koffeindrevne eventyr, mens der blandes bæredygtighed og innovation én kop ad gangen. Smag på en verden, hvor affald blot er endnu en mulighed. Velkommen til Grounded – hvor din morgenrutine møder en grønnere morgendag.
IDE & KONCEPT
Christoffer Bildsø // Poul Mikkelsen // Philip Wedgwood
DESIGN & VISUEL IDENTITET
Christoffer Bildsø
KONTAKT
+45 40 40 00 97
poul@revue.dk
ADRESSE
Revue
Silkegade 11, 3. sal
DK-1113 Kbh. K.